... امروز: پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
عمومی ۰۷ تیر ۱۴۰۲ - 3:01 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

یک درصد از درآمدهای بانک‌ها و شرکت‌های دولت به حوزه فرهنگ اختصاص یافت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بانکها و شرکتهای دولتی موظف میشوند ۱درصد از هزینه‌هایشان را با نظر کارگروهی که زیر نظر وزارت فرهنگ تشکیل می‌شود هزینه کنند.

به گزارش صدای رسانه؛ محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: بانکها و شرکتهای دولتی موظف میشوند ۱درصد از هزینه‌هایشان را با نظر کارگروهی که زیر نظر وزارت فرهنگ تشکیل می‌شود هزینه کنند؛ این اتفاقی مهم و تاثیرگذار برای حوزه سیاستگذاری فرهنگی است که دوستان دانشگاهی ما مسائل فرهنگی را به قبل و بعد از تصویب این قانون در مجلس و آیین نامه تکمیلی در دولت تقسیم می‌کنند.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم با همکاری دستگاهها و نهادها فصل جدیدی را برای حوزه فرهنگ و هنر با نشاط بیشتر و رعایت هنجارهای قانونی رقم بزنیم.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه حداقل های قانونی در نمایش خانگی و سینما و تلویزیون یکی است و تفاوتی ندارد، اظهار داشت: فناوری‌های نوین باعث تضعیف نظام حکمرانی معمولی و سنتی ما شده است و تیراژ روزنامه ها و بازدید صدا وسیما را تحت الشعاع قرار داده است.

وی افزود: نظام حکمرانی رسانه ای ما در برابر فناوری های جدید نیازمند بازتعریف است.

اسماعیلی بیان کرد: صداوسیما و وزارت فرهنگ و دستگاه‌های فرهنگی مواجه با فناوری‌هایی اند که با سرعت بالا خود را تحمیل می‌کند و نظام حکمرانی ما باید با این نسبت خود را بازسازی کند.

وی گفت: رهبر انقلاب در جلسه تنفیذ حکم رییس جمهور گفتند که نیاز به بازآرایی رسانه‌ای داریم و در ۱۴ خرداد گفتند در هوش مصنوعی و اقتضائات جدید باید ورود کنیم.

اسماعیلی ادامه داد: یک وقتی سریال‌های صدا و سیما هفتاد هشتاد درصد بیننده داشت امروز با رقبایی که هست کاهش یافته است و این روند در رسانه و روزنامه هم هست و این تفاوت ها را باید ببینیم و همه در نظام حکمرانی فرهنگی کشور نیاز داریم به فناوری‌های نو توجه کنیم، اگر بخواهیم با روش سنتی کار کنیم عقب می مانیم.

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *