... امروز: پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
ارتباطات ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - 12:25 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

درخواست فعالیت دوباره پلتفرم بلبل جان

بلبل‌جان پلتفرمی است که چندی پیش به علت رعایت نکردن قوانین و انتشار محتوای منافی عفت عمومی فیلتر شد. بلبل‌جان بعدا اعلام کرد، علاقه‌مند است فعالیت خود را با رعایت قوانین ادامه دهد و امروز ادامه فعالیتش در انتظار اخذ مجوزهای لازم است.

به گزارش صدای رسانه؛ یکی از موضوعاتی که در چند وقت اخیر تبدیل به موضوعی قابل بحث برای اهالی سینما و به اصطلاح فیلم‌بین‌ها شده، فیلترینگ پلتفرم بلبل جان و البته مقابله با انتشار آثار مستهجن از آن است.

چندی پیش بلبل جان توسط توسط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای به‌‌عنوان بستر انتشار تصاویر غیر اخلاقی شناخته شده و فیلتر شد،‌ کمی بعد از شروع فیلترینگ و توقف فعالیت‌های این نرم‌افزار اطلاعیه‌ای توسط گروه مدیریت بلبل‌جان منتشر و در آن به ادامه فعالیت بلبل جان مطابق با قوانین کشور تاکید شد.

این پلتفرم که بستری برای ارائه فیلم و سریال‌های خارجی به صورت رایگان است با توجه به سهل‌الوصول بودن برای مخاطب و راحتی استفاده از آن مورد توجه عمومی قرار گرفته و همین دلیل باعث شده تا بعد از فیلترینگ بلبل جان پویشی با عنوان «پلتفرم بلبل جان را رفع فیلتر کنید» در سامانه «فارس من» خبرگزاری فارس شکل بگیرد.

حامد معینی، معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها ضمن اشاره به اینکه تصمیم گیری نهایی در خصوص فیلتر و رفع فیلتر هر سامانه و سکوی فعال در فضای مجازی توسط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه ای صورت می‌پذیرد، گفت: «چنانچه «بلبل جان» اقدام به اخذ مجوز از ساترا کند و محتوای مجرمانه خود را حذف کند، امکان رفع فیلتر این سکو وجود دارد.»

وی افزود: «سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر خود را ناظر و حامی سکوهای دارای مجوز می‌داند و بر همین اساس هر زمان که تخلف برطرف شود، موضوع رفع فیلتر را در دستور کار خود قرار خواهد داد.»

همه این موارد نشان دهنده نبود هرگونه مانع مقابل بلبل جان برای شروع مجدد فعالیت و رفع فیلتر است. تنها اتفاقی که لازمه رفع فیلترینگ این پلتفرم پخش است قبول قوانین کشور و اخد مجوز از ساتراست. به معنای دیگر اگر بلبل جان به بیانیه منتشر شده خود به صورت عملی التزام داشته باشد، مانعی برای فعالیت آن وجود نخواهد داشت.

محمدصادق افراسیابی، معاون امور کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی «ساترا» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در این باره گفت: «مسئولین بلبل جان برای ادامه فعالیت باید قبل از هر چیز به درگاه ملی صدور مجوزها مراجعه کنند و مجوز رسانه صوت و تصویر فراگیر نمایشی را انتخاب کرده و در عین حال سریال‌ها و فیلم‌ها را مطابق با قوانین کشور منتشر کنند تا هم علاقه‌مندان این سکو همچنان بتوانند از خدمات بلبل جان استفاده کنند و هم شاهد انتشار محتوای آسیب رسان و خلاف عفت عمومی از آن نباشیم.»

وی همچنین تأکید کرد: «اگر بلبل جان قبلاً مجوز گرفته بود به نظرم مسیر تذکر از سوی کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه طی می‌شد و احتمال داشت، این سکو فیلتر نشود.»

رفع فیلتر بلبل جان تنها در انتظار اقدام برای اخذ مجوز از ساترا توسط این پلتفرم است و ادامه فعالیت آزادش هم در گرو رعایت قوانین کشور خواهد بود.

بر اساس اطلاع خبرنگار خبرگزاری فارس هنوز درخواستی برای ثبت و دریافت مجوز توسط بلبل جان در سامانه‌های ساترا ثبت نشده است، خبرگزاری فارس درصورت ثبت این درخواست نتایج آن را اعلام خواهد کرد.

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *