تاریخ انتشار: تیر ۷, ۱۴۰۲ - 3:01 ب.ظ
موضوع:‌ عمومی
شماره:‌ 754

یک درصد از درآمدهای بانک‌ها و شرکت‌های دولت به حوزه فرهنگ اختصاص یافت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بانکها و شرکتهای دولتی موظف میشوند ۱درصد از هزینه‌هایشان را با نظر کارگروهی که زیر نظر وزارت فرهنگ تشکیل می‌شود هزینه کنند.

به گزارش صدای رسانه؛ محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: بانکها و شرکتهای دولتی موظف میشوند ۱درصد از هزینه‌هایشان را با نظر کارگروهی که زیر نظر وزارت فرهنگ تشکیل می‌شود هزینه کنند؛ این اتفاقی مهم و تاثیرگذار برای حوزه سیاستگذاری فرهنگی است که دوستان دانشگاهی ما مسائل فرهنگی را به قبل و بعد از تصویب این قانون در مجلس و آیین نامه تکمیلی در دولت تقسیم می‌کنند.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم با همکاری دستگاهها و نهادها فصل جدیدی را برای حوزه فرهنگ و هنر با نشاط بیشتر و رعایت هنجارهای قانونی رقم بزنیم.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه حداقل های قانونی در نمایش خانگی و سینما و تلویزیون یکی است و تفاوتی ندارد، اظهار داشت: فناوری‌های نوین باعث تضعیف نظام حکمرانی معمولی و سنتی ما شده است و تیراژ روزنامه ها و بازدید صدا وسیما را تحت الشعاع قرار داده است.

وی افزود: نظام حکمرانی رسانه ای ما در برابر فناوری های جدید نیازمند بازتعریف است.

اسماعیلی بیان کرد: صداوسیما و وزارت فرهنگ و دستگاه‌های فرهنگی مواجه با فناوری‌هایی اند که با سرعت بالا خود را تحمیل می‌کند و نظام حکمرانی ما باید با این نسبت خود را بازسازی کند.

وی گفت: رهبر انقلاب در جلسه تنفیذ حکم رییس جمهور گفتند که نیاز به بازآرایی رسانه‌ای داریم و در ۱۴ خرداد گفتند در هوش مصنوعی و اقتضائات جدید باید ورود کنیم.

اسماعیلی ادامه داد: یک وقتی سریال‌های صدا و سیما هفتاد هشتاد درصد بیننده داشت امروز با رقبایی که هست کاهش یافته است و این روند در رسانه و روزنامه هم هست و این تفاوت ها را باید ببینیم و همه در نظام حکمرانی فرهنگی کشور نیاز داریم به فناوری‌های نو توجه کنیم، اگر بخواهیم با روش سنتی کار کنیم عقب می مانیم.