... امروز: دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اخبار استان ها ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - 11:51 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
استاندار البرز در قرارگاه اجتماعی استان:

خود را مسئول و موظف به حل مشکلات مردم می دانیم

نماینده عالی دولت در استان البرز با بیان اینکه مدیران استان باید گام های خود را با روند برنامه های توسعه ای استان همراه کنند، گفت: با اهتمام و جدیت بدنبال جبران کمبودها هستیم و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد البته در این راستا مدیران مربوطه نیز باید همچنان جهادی و شبانه روزی، همراه و پیگیر باشند.

به گزارش صدای رسانه، مجتبی عبداللهی در قرارگاه اجتماعی استان که روز پنجشنبه ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه باید فرمانداران و شهرداران به پرونده های کمیسیون ماده ۱۰۰ حوزه خود مسلط باشند، افزود: تعیین تکلیف خانه های قولنامه ای مصوب شده و مالکان می توانند نسبت به پیگیری و پرداخت جرائم و اخذ پایان کار و سند در صورت ایمن بودن سازه، اقدام کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس علاوه بر کسب رضایتمندی مردم در تعاقب تعیین تکلیف ملک، درآمد حاصله باید در جهت توانمندسازی و ارتقا زیرساخت های محله های محروم مورد بهره برداری قرار گیرد.

عبداللهی گفت: آموزش و پرورش استان باید گزارش کاملی از روند بازسازی و زیباسازی ۲۰۰ مدرسه مصوب در قرارگاه اجتماعی، ارائه دهد.

وی با بیان اینکه ظرف یک سال اخیر برای ۴۹ مدرسه چمن مصنوعی احداث شده، افزود: ایجاد چمن مصنوعی در ۵۰ مدرسه دیگر استان نیز باید قبل از بازگشایی مدارس اجرایی شود.

استاندار البرز گفت: بهره برداری بانوان محله های محروم از مدارس استان برای ورزش و برگزاری اجتماعات و مسابقات محلی از جمله اقداماتی است که مصر به اجرای آن هستیم.

وی افزود: در این راستا آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و امور بانوان و خانواده استانداری باید تعامل و هم افزایی داشته باشند.

عبداللهی با اشاره به موضوع تامین آب شرب استان، گفت: البرز در این رابطه با زیرساخت های ضعیفی مواجه است چراکه تصفیه خانه و مخازن آب کافی برای بهره برداری از حق آبه استان و افزایش این سهم وجود ندارد و این ضعف از ابتدای تاسیس استان وجود داشته و به مرور و با افزایش جمعیت و عدم پیگیری های گذشته، ملموس تر شده است.

وی افزود: در کمتر از دو سال اخیر اقدامات بسیار خوبی برای ارتقا زیرساخت ها صورت گرفته ولی کافی نیست و باید بتوانیم با استقلال کامل و ترسیم مدل مدیریت بویژه در حوزه آب و برق، اشراف بیشتری برای این امر پیدا کنیم.

استاندار البرز گفت: رینگ آبرسانی استان در کنار ساخت تصفیه خانه ها و افزایش مخازن، گامی موثر در مسیر حل مشکل آب است، هر چند که اکنون با چاره اندیشی های ویژه، مشکل آب را حل کرده ایم و اگر مردم نیز صرفه جویی را با جدیت دنبال کنند، مانعی نخواهد بود.

وی افزود: مدیران باید از وزارتخانه متبوع خود درصدد جذب اعتبارات ویژه برای ارتقا زیرساخت های عقب مانده استان باشند و این امر جز با پیگیری دلسوزانه و مسئولانه محقق نخواهد شد.

عبداللهی گفت: با اهتمام و جدیت بدنبال جبران کمبودها هستیم و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد البته در این راستا مدیران مربوطه نیز باید همچنان جهادی و شبانه روزی، همراه و پیگیر باشند.

در این جلسه موضوعات و مطالبات محله کوی بهار در محمدشهر شهرستان کرج از سوی مدیر خانه محله گزارش شد و استاندار البرز مدیران مربوطه را به حل مشکلات و چاره اندیشی در این رابطه مکلف کرد.

سرویس اجتماعی – منصوره جوادی

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *