اخبار استان ها ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - 2:02 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تسهیل گری ازدواج آسان جوانان دغدغه مسئولان و دولت مردمی است / قرارگاه ازدواج آسان در استان البرز تشکیل می شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز از تشکیل قرارگاه ازدواج جهت تسهیل گری برای پیوند زوج های جوان در این استان خبر داد و گفت: ایجاد زمینه های ازدواج آسان برای جوانان، دغدغه مسئولان و دولت مردمی ایران قوی است.

به گزارش صدای رسانه، ولی پوری عصر امروز در آیین جشن وصال ۱۱۰ زوج البرزی که بمناسبت ازدواج آسمانی امیرالمومنین حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و با حضور کاظمینی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری، آقایی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری،

فروغی مدیرکل ورزش و جوانان استان، اعضای شورای اسلامی کرج و جمعی از مسئولان استانی و شهری در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، گفت: ترویج و فرهنگ ازدواج آسان در تعالیم دین مبین اسلام متبلور است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از هماهنگی های بین بخشی در خصوص مراسم وصال و جشن ازدواج ۱۱۰ زوج استان افزود: سال گذشته نیز در استان با تهیه جهیزیه، ۱۵۸ زوج به خانه بخت راهی شدند؛ امسال نیز برگزاری مراسم جشن ازدواج ۱۱۰ زوج را شاهد هستیم.

* تشکیل قرارگاه ازدواج آسان در استان البرز

ولی پوری در ادامه با اشاره به تشکیل قرارگاه ازدواج آسان به ریاست دکتر عبداللهی استاندار البرز گفت: این اقدام شایسته با هدف تسهیل گری در فرایند ازدواج جوانان صورت گرفته چرا که شرایط ازدواج جوانان قدری مشکل شده است.

* شرایط ازدواج برای جوانان تسهیل شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: باید بنحوی عمل نماییم تا شرایط ازدواج برای جوانان تسهیل شود و امکان برگزاری ازدواج آسان برای همه اقشار جامعه فراهم باشد.

* پیوند اقوام موجب تعمیق فرهنگ ها خواهد بود

وی با تاکید بر ضرورت ترویج ازدواج آسان مبتنی بر آموزه های دینی، مبانی اخلاقی و آداب و رسوم ایرانی و اسلامی گفت: ایران اسلامی با حضور اقوام و طوایف مختلف پیشینه ای متمدن دارد. وجود اقوام مختلف نظیر آذری، لر،  کرد، گیلک، بلوچ، فارس بر غنای فرهنگی استان افزوده است و باید زمینه این پیوندهای مشترک تعمیق گردد.

✍️حسین بهتاش وش

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *