... امروز: پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - 9:48 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

۱۲۰ روستا و یک شهر البرز به شبکه گاز سراسری پیوست

۱۲۰ روستای صعب العبور و تنها شهر باقیمانده استان البرز روز جمعه همزمان با سفر رییس جمهور به این استان به شبکه گاز سراسری پیوستند که با افتتاح این طرح ها البرز به منطقه سبز تبدل شد.

به گزارش صدای رسانه؛ “مجید چگینی” معاون وزیر نفت در امور گار در در آیین افتتاح طرح های گازرسانی البرز در بخش آسارا کرج گفت: امروز شاهد افتتاح گازرسانی به شهر آسارا با ۴۵۲ خانوار و ۱۲۰ روستای صعب العبور با هشت هزارو۸۱۳ خانوار در نقاط مختلف استان البرز از جمله شهرستان های کرج، طالقان، ساوجبلاغ،نظرآباد و چهارباغ هستیم که این امر گوشه ای از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم فهیم و همیشه در صحنه این مناطق است.
معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ۵۱ هزار مشترک گاز در کشور وجود داشت، اعلام کرد: اکنون به برکت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی این رقم به ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک رسیده است.
به گفته وی، مجموع شبکه های گاز روستایی و شهری اجرا شده در قبل از انقلاب ۲ هزار کیلومتر بوده در حالی که این میزان از ابتدای انقلاب تا کنون به ۴۴۳ هزار کیلومتر رسیده است.
چگینی با بیان این که حدود ۳۹ هزار کیلومتر خطوط لوله فشار قوی، گاز را به اقصی نقاط کشور انتقال می دهند، تصریح کرد: این امر در کنار دیگر اقدامات زیر ساختی و توسعه ای موجب شده تا کنون یک هزار و ۲۵۳ شهر و بیش از ۳۹ هزار و ۷۰۰ روستا از نعمت گاز بهره مند شوند، ضمن این که در دوران قبل از انقلاب ۳ روستا گازدار بودند.
معاون وزیر در امور گاز با بیان اینکه خدمت به مردم به ویژه رسیدگی به مناطق محروم را وظیفه خود می دانیم و به آن افتخار می کنیم، اظهار کرد: طی ۲ ساله عملکرد دولت مردمی در حوزه گازرسانی، بیش از هشت هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی، ۴۳ شهر و بیش از پنج هزارو۴۰۰ روستای کشور از نعمت گاز بهره مند شده اند.
اکنون ۱۰۰ درصد مناطق شهری و بیش از۹۹ درصد جمعیت روستایی البرز تحت پوشش شبکه گاز سراسری هستند.
وی با بیان اینکه با قدرت کار زیر ساختی و توسعه ای گازرسانی را در اقصی نقاط کشور ادامه خواهیم داد، بیان کرد: وظیفه همه خادمان و دلسوزان نظام است خود را وقف انقلاب و خدمت رسانی به مردم کنند که امیدوارم خداوند متعال ما را در انجام وظائف محوله یاری رساند
رییس جمهور و هیات دولت امروز جمعه در راستای دومین دور سفرهای استانی میهمان مردم البرز هستند

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *