عمومی ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - 3:00 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ستاره ای که به دلارهای سعودی نه گفت

خبر کوتاه بود و البته از قبل نیز همه می‌دانستیم که مودریچ، پسری از زادار کرواسی، قراردادش با رئال را تمدید خواهد کرد.

به گزارش صدای رسانه؛ در روزگاری به سر می‌بریم که تیم‌های عربستانی انقلابی در بازار نقل و انتقالات ایجاد کرده‌اند و توانسته‌اند تا همین‌جا دو برنده توپ طلا (رونالدو و بنزما) را به خدمت بگیرند، اما آنها در رسیدن به ستاره کروات ناکام ماندند و مودریچ با وجود دریافت پیشنهاد هنگفت ۲۰۰ میلیون یورو برای سه سال، ترجیح داد یک فصل دیگر در بالاترین سطح فوتبال اروپا بازی کند. ستاره‌ای که در سال ۲۰۱۸ به بالاترین جایزه فردی دنیای فوتبال رسید، حالا دوازدهمین فصل حضورش در رئال را پیش رو دارد. فصلی که باید در آن منتظر نیمکت‌نشینی‌های بیشتر باشد، ولی برای لوکیتا نیمکت‌نشینی در رئال بیشتر از پول‌های سعودی اهمیت داشت و این ستایش‌برانگیز است.

در ۲۷ آگوست ۲۰۱۲ بود که رئال مادرید اعلام کرد برای انتقالی ۳۵ میلیون یورویی در خصوص لوکا مودریچ با تاتنهام به توافق رسیده است. لوکیتا قراردادی ۵ ساله با باشگاه اسپانیایی امضا کرد و تنها ۲ روز بعد اولین مسابقه خود برای این تیم را در ال‌کلاسیکوی برگشت سوپرجام اسپانیا در سانتیاگو برنابئو انجام داد. او در دقیقه ۸۳، جای مسوت اوزیل را در ترکیب تیم مادریدی گرفت. رئال مادرید در نهایت برنده بازی شد تا مودریچ تنها ۳۶ ساعت بعد از پیوستن به این تیم، به اولین جام خود در راه کسب ده‌ها جام پیش رو، دست پیدا کند.

در فصل اول به دلیل حضور ستاره‌های بی‌جانشینی چون ژابی آلونسو، سامی خدیرا و مسوت اوزیل در خط هافبک رئال مادرید و همین طور عدم شرکت لوکیتا در تمرینات پیش فصل، او معمولا به عنوان یار تعویضی در زمین حاضر می‌شد. خاطره انگیزترین مسابقه او در آن فصل مربوط به پیروزی ۱-۲ در زمین یونایتد (یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان) و گلزنی لوکا بود. بازی خاطره‌انگیز دیگر، ۴-۱ رئال مادرید برابر آژاکس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا بود که لوکا ۲ پاس گل اول بازی را برای کریستیانو رونالدو و خوزه کایخون مهیا کرد. با این حال، مارکا در پایان فصل، از مودریچ به عنوان یکی از بدترین خریدهای فصل یاد کرد.

می‌توان شرط بست که مارکا دوست دارد به عقب برگردد و حرف خود را پس بگیرد. حالا چه کسی می‌تواند از مودریچ به عنوان یک خرید بد یاد کند؟

مودریچ با این تمدید قرارداد، انگیزه بالای خود برای ادامه یک فصل دیگر در رئال مادریدی که حالا تقریبا هفت هافبک دارد و خط میانی‌اش شلوغ‌تر از همیشه به نظر می‌رسد، نشان داد. با وجود فده والورده، کاماوینگا، شوامنی، سبایوس و بلینگام، که همه می‌توانند در پست لوکا بازی کنند، تداوم حضور ستاره کروات خبر خوبی برای کسانی است که همواره ارزش‌ها را بر پول ترجیح می‌دهند. لوکا در نگاه آنها حالا چهره‌ای افسانه‌ای‌تر است. لوکا تمدید کرد و درس بزرگی با این حرکت خود داد تا هم بیشتر موردتحسین هواداران رئال قرار بگیرد و هم احترامش نزد تیم‌های رقیب بیشتر شود. لوکا ماند و قید پول بیشتر را زد تا به جام‌های بیشتر با رئال برسد و مهمتر از همه اینکه در ۳۷ سالگی از رقابت با ستاره‌های نسل جدید هراسی ندارد.

لوکا در نزدیک به ۳۸ سالگی، می‌توانست همان مسیر کریم بنزما را طی کند. به دوران موفق خود در رئال مادرید پایان دهد و با پیشنهاد ۲۰۰ میلیون یورو خالص برای سه سال به عربستان برود، ولی مودریچ هرگز کریم بنزما نبود. پیشنهاد عربستان از یک ماه پیش به مودریچ چشمک می‌زد و او به اندازه کافی فرصت برای فکر کردن داشت، اما منتظر ماند تا فلورنتینو پرز به او بگوید که یک سال دیگر نیز می‌خواهدش. رئیس چراغ سبز داد و لوکا امضای نهایی را زد، به همین سادگی.

ماه گذشته وقتی از لوکا سوال شد که فصل بعد چه خواهد کرد، او به یک جمله کفایت کرد: «نمی‌خواهم کسی در رئال چیزی به من هدیه بدهد. می‌خواهم بمانم، چون فکر می‌کنم لیاقتش را به دست آورده‌ام.»

مودریچ هنوز در سطح بسیار بالایی تمرین می‌کند و مصدومیت‌های اندک در دوران فوتبالش به او کمک کرده تا همچنان همه توانش را در زمین بگذارد. فصل بعد او بعد از ناچو کاپیتان دوم تیم است و این پسر به ظاهر خجالتی و ساکت، درون رختکن یک رهبر تمام‌عیار است. فوتبالیستی که همه دوستش دارند؛ لوکیتای کاریزماتیک و خاص.

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *